وبلاگ قلوچ

وبلاگ قلوچ

وبلاگ قلوچ

وبلاگ قلوچ

وبلاگ قلوچ

دل درد و دل پیچه

دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۳۹ ب.ظ

علت و درمان دل درد و دل پیچه شدید

دل درد,دل درد نوزاد,دل درد شدید,دل درد در کودکان,دل درد در بارداری,دل درد و حالت تهوع,دل دردی,دل درد در نوزادان,دل درد در بارداری,دل درد و اسهال,دل درد نوزاد یک ماهه,دل درد نوزادان در شب,دل درد نوزاد درمان

علت و درمان دل درد و دل پیچه شدید

 

به گزارش بی اس ام اس شکم به حد فاصل بین پرده دیافراگم(زیر ریه‌ها) تا ناحیه ورودی لگن گفته می‌شود و یک حفره تو خالی است که برخی اندام‌های توخالی مثل بخش کوچکی از مری، معده، روده بزرگ و کوچک، کبد، لوزالمعده، طحال و کیسه صفرا در آن قرار دارند.

دردهای شکم دو نوع‌اند:

نوع اول، مثل دردهای معمول ناشی از اسهال، نفخ، دل پیچه و عادت ماهانه خانم‌ها.

و نوع دوم دردهای خطرناک یا جدی است. این دردها خصوصیاتی دارند که با تشخیص آن باید به پزشک مراجعه کرد:

درد بالای شکم و بعد از فعالیت‌هایی مثل ورزش کردن یا بالا رفتن از پله (و همراه بودن آن با تهوع و تنگی نفس)، ممکن است علامت درد قلبی باشد و جهت احتیاط نباید آن را به معده نسبت داد.

دردهای ارجاعی(یعنی بیمار با درد شکم به پزشک مراجعه کرده و بعد از معاینه مشخص می‌شود که درد مربوط به چیست.)

دردهای نفس‌گیر و ناتوان‌کننده که در اثر آن فرد دولا دولا راه رفته و نتواند بخوابد و یا کاری انجام دهد.

بعضی دردها با دردهای کمر و یا عضلانی اشتباه گرفته می‌شوند و معمولاً ناشی از بیماری‌های کلیوی هستند.

بعضی مواقع نیز بخاطر حرکت و یا سرفه، این درد بیشتر می‌شود.

علت و درمان دل درد و دل پیچه شدید

دردهای متداوم، همراه با تب، همراه با خونریزی گوارشی، یبوست مداوم، خون در مدفوع، تغییر رنگ ادرار، حساسیت شدید شکم، یرقان(سفیدی چشم و زردی پوست)، درد زونا، کیست داخل رحم خانم‌ها و یا دردهای عصبی نیز از مواردی هستند که بهتر است با مشاهده‌ی آن‌ها به پزشک مراجعه شود.

سیگار کشیدن و خوردن زیاد قهوه و غذاهای محرک موجب زخم معده می‌شوند.

استرس زیاد نیز باعث بروز دل درد می‌شود.

از کلپوره در بلوچستان، ایران و هندوستان برای رفع درد ناحیه قلب استفاده می‌شود؛ بعلاوه تب‌بر است و از جوشاندۀ گیاه در آب و با خیساندن و یا دم کردۀ آن در آب در موارد سرماخوردگی مصرف می‌شود. در کرمان نیز برای رفع ناراحتی هاضمه و دل‌ درد از آن استفاده می‌کنند.

بهتر است بدانید که اغلب هنگام مصرف برگ سنا ، دل پیچه های جزیی رخ می دهد ولی اگر آن را همراه با تخم گشنیز، گل سرخ و گل ختمی استفاده کنند، از ایجاد دل پیچه جلوگیری می شود.

خاصیت دیگر خرما، خنثی کردن اسید معده است، از آنجا که زیادی اسید معده باعث ترش کردن و دل‌درد می‌شود، در طب سنتی چین برای رفع دل درد ۲ تا ۳ عدد خرمای تازه و له شده را در آب جوش انداخته آن را هم زده و می‌نوشند.

به مقدار مساوی زیره و نعنا و انیسون را بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه کنید. سپس با عسل خالص آن را شیرین کرده و در موقع دل پیچه و دل درد آن را بنوشید.

طباشیر شادی بخش و مقوی دل و معده و کبد گرم و مسکن التهاب و عطش و قاطع قی و استفراغ صفراوی و اسهال خونی و گرم و حل کننده و خشک کننده رطوبت های سرد سست کننده معده می باشد

کاکوتی معمولا در درمان اختلالات گوارشی نظیر اسهال و دل پیچه نیز کار برد فراوان دارد

دکتر علی زرگری در خصوص فواید این گیاه می گوید: «وارنگ بو» یا «بادرنجبویه» در طب عوام برای مصارفی از قبیل برطرف کردن دل پیچه ناشی از نفخ و تقویت معده به کار می رود و بهتر است بدانید که از مصارف اصلی و ویژگی های خاص آن، آرام کردن اعصاب و تقویت قلب می باشد.

منابع:

تبیان

هفته نامه سلامت

همشهری

دل درد و دل پیچه

  • مجید نقدی

نظرات (۱)

سلام وب قشنگ و با محتوایی دارید خدا قوت
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی