وبلاگ قلوچ

وبلاگ قلوچ

وبلاگ قلوچ

وبلاگ قلوچ

وبلاگ قلوچ

گوشت برزیلی

گوشت برزیلی ,مضرات گوشت برزیلی,گوشت برزیلی چیست,خواص گوشت برزیلی,کیفیت گوشت برزیلی,طرز پخت گوشت برزیلی,گوشت برزیلی قیمت,گوشت برزیلی مینروا

گوشت برزیلی , مضرات گوشت برزیلی , گوشت برزیلی چیست , خواص گوشت برزیلی

توضیحاتی در مورد گوشت برزیلی

این روزها مصرف گوشت های منجمد برزیلی به دلیل قیمت ارزانی که دارند، افزایش یافته است. از سوی دیگر بسیاری از هموطنان در مصرف آنها شک دارند و گمان می کنند از آنجا که این گوشت ها منجمد هستند و مسافتی طولانی را برای رسیدن به کشور طی کرده اند، فاقد ارزش غذایی بوده و حتی مصرف حبوبات به آنها ارجحیت دارد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد گوشت برزیلی صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

کیفیت گوشت برزیلی

سازمان دامپزشکی بارها کیفیت این گوشت‌ها را تضمین کرده و خواستار آن شده تا مردم بدون نگرانی گوشت‌های برزیلی را به مصرف برسانند. موضوعی که رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی هم آن را تائید می کند و می گوید: کیفیت گوشت‌های برزیلی مشکلی ندارند. علی اصغر ملکی در ادامه به خبرنگار آنا می‌گوید: اگر گوشت منجمد برزیلی باشد مشکلی برای مصرف ندارد چرا که این گوشت‌ها از دام‌های جوان تامین شده‌اند و سالیان سال است که این گوشت بدون مشکل وارد کشور می‌شود. وی تاکید کرد: مسئول شرعی و دامپزشک از ایران به برزیل اعزام می شود و از این رو سلامت و بهداشت این واردات مورد تائید سازمان دامپزشکی کشور است. ملکی بیان کرد: در حال حاضر گوشت منجمد هندی هم وارد کشور می‌شود که برای مصارف صنعتی است. این گوشت‌ها از سوی برخی تجار وارد می‌شوند و در کارخانه‌های سوسیس و کالباس مورد استفاده قرار می‌گیرند اما گوشت‌های برزیلی برای مصارف خانوار وارد می‌شوند. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره دلایل واردات گوشت برزیلی هم گفت: اگر دام‌های ما صادر نشوند، می‌توانند پاسخگوی نیاز بازار مصرف باشند اما گاها که صادراتی را به کشورهای همسایه برای ارز آوری انجام می دهیم، باید بخشی از نیاز بازار را با واردات تامین کنیم. وی خاطر نشان کرد: در برزیل قیمت تمام شده گوشت و سایر موادغذایی نسبت به ایران پایین تر است و اگر بخشی از نیاز بازار با واردات گوشت برزیلی تامین می‌شود به این علت است که اولا سلامت آن مشکلی ندارند و ثانیا می‌توانیم گوشت را با قیمت کم‌تر روانه بازار کنیم.

گوشت منجمد برزیلی

در حقیقت، تفاوت گوشت منجمد با گوشت تازه در این است که بعد از کشتار دام، گوشت به کمک روش های خاصی فریز می شود. این روش انجماد در فریزهای بزرگ و صنعتی صورت می پذیرد که در آنها هم می توان گوشت با استخوان و هم گوشت فیله شده را فریز کرد. برای آنکه آب موجود در گوشت کاملا یخ بزند روش های یاد شده موثرتر هستند تا کریستال های یخ خیلی ریز باشند و به بافت گوشت بعد از رفع انجماد صدمه نرسد. وقتی گوشت یا هر ماده غذایی دیگری منجمد شود، مدت نگهداری آن طولانی تر خواهد شد زیرا وقتی آب داخل مواد غذایی منجمد می شود، میکروارگانیسم ها قادر به رشد در ماده غذایی نبوده و بنابراین قابلیت نگهداری ماده غذایی افزایش می یابد. این همان اتفاقی است که در فریزهای خانگی هم رخ می دهد با این تفاوت که در فریزرهای خانگی روند انجماد خیلی آهسته اتفاق می افتد.

  • مجید نقدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی